Saturday, September 11, 2010

Soalan oh Soalan

Salam semua :) aku rasa sure ramai antara kita yang dah kembung perut makan hidangan raya..mcm aku gak...apa taknya, 2 hari raya tak berhenti makan..cuma berhenti time masuk toilet ngan tidur je heheheh..bagus la kalau semua happy :) tapi dalam pada happy ada gak benda yang agak scary time raya ni pada aku..biasa la..bila dah kumpul family2 and sanak saudara..lepas perut dah kenyang mula la nak berbual2..aku tak kisah nak berbual cuma paling aku takut kalau sentuh bab kawin...soalan standard yg selalu kena tuju kat aku ni "bila lagi nak kawin?"...(adoiii pening kepala aku nak jawab)...kadang2 tu ada kes sebab nak elak soalan ni ditanya main kaut je sapa2 yg nak kawin ngan diorg tanpa berfikir panjang..ini kes parah ni..

siapa tak nak kawin beb?betul tak cuma kawin ni bukan benda kecik..ia memerlukan perancangan yg rapi dan teratur..kalau nak kawin je..mmg boleh sangat tapi bila time problem datang lepas kawin akibat tak de plan yg proper..siapa yg susah...?actually aku tak terasa sangat dgn soalan2 mcm ni..malas nak layan je..cuma senyum2 je..kang kena cop kurang ajar la pulak kalau yg bertanya tu org yg lebih tua kan...tapi personal opinon aku la..kita tak leh nak tanya (bila lagi nak kawin ni?) org mcm tu..kita tak tahu masalah org tu mcm mana..kita tak tahu apa yang dah diorg lalui?silap2 org boleh terasa hari,sakit hati and mcm2 lagi...kena pulak yg org ditanya tu baru putus cinta ke?putus tunang ke?elok2 baru bermaaf-maafan dah terbuat dosa,kena tunggu raya tahun depan lak hehehe..lagi pun semuakan kerja Tuhan...kita yg mana belum kawin ni usaha je..apa yg kita boleh buat nasihat cara baik..atau suggestkan sapa2 untuk diorg ni9then terpulang la pada diorg nak ke tak nak..semua pilihan diorg)..bukan meletakkan tekanan pada diorg...sapa2 yg setuju or ada apa2 comment..amat lah dialu2 kan :)

15 comments:

  1. adeh2 kemmbung perut makan ketupat banyak sangat ni...heheh

    ReplyDelete
  2. tak pe..lepas ni kita ramai2 jogging :)

    ReplyDelete
  3. hahaha..tak pun kita gi naik bukit broga kasi burn kalori hehehe

    ReplyDelete
  4. cakap aje..."insyaAllah, sampai masa kawin la"
    kat yg rapat2..maybe bole citer agak detail. kalu sedara bau2 bacang aje...boleh digunakan ayat spt di atas..hehe :).
    kadang2 tu, dah ada pasangan pun, belum tentu lagi berkawin....

    ReplyDelete
  5. sue: tepat sekali :) benas dan padat :P

    ReplyDelete
  6. en territory ni...bile lak nak mengakhiri zaman bujangnye? hehe... :p

    ReplyDelete
  7. hahaha soalan ni dah jadi masalah negara rupanya,.naseb oh naseb hahaha

    ReplyDelete
  8. sue:insyaAllah akan sampai masanya...(ni mesti tak baca entry ni hehehe soalan ni kan sensitif hehehe

    ReplyDelete
  9. ayin : soalan ni boleh mencetuskan peperangan..bahaya..so beware :P

    ReplyDelete
  10. hehehe...saya bacelah! saje je tanye. sorry la kalau sensitip ye. takpe, nanti soalan tu jadi halwa telinga..masuk kanan dan keluar kiri. takyah save dlm memory card, bazir ruang aje. save duit dlm bank..ade gak faedahnye..boleh gune buat kawin :)

    ReplyDelete
  11. lain belalang lain padang... hehehehe jemput baca

    ReplyDelete
  12. Azzubair ab aziz : InsyaAllah akan sampai jodohnya tu :)

    ReplyDelete
  13. sumpit : harap2 kat padang lain belalang dia lagi cun hehehe apa yg aku merepek ni..just kidding

    ReplyDelete