Saturday, September 4, 2010

Salam Semua

Assalamualaikum w.b.t semua..
and pada yg non muslim 'salam 1Malaysia'..
aku rasa masih tak terlambat lagi aku nak mengucapkan selamat berpuasa sebab kita masih dalam bulan ramadhan kan..hehe..walaupun lagi 5 hari nak raya :)

Sure ramai gile yg tgh nak balik raya hari ni..sure jalan jam..kalau yg nak menghala ke kelantan tu sila la bawa bekalan sahur atau berbuka pose..we'll never know what's going to happen hehhe..cakap omputih sikit :)
aku and mbr2 lain pernah ada pengalaman stuck hampir 12 jam kat jalan raya masa balik kelantan..
bila sentuh bab kereta byk ni kebarangkalian nak kemalangan pun meningkat la..so bawak la kete berhemah sikit..semua nak balik raya and semua nak selamat....kalau semua ikut undang2 jalan raya sebijik2..aku berani jamin kemalangan maut sure boleh turun secara statistiknya..mana taknya kalau jalan depan sekolah 30km/jam..langgar lembu pun..lembu gelak je..geli katanya :) aku gurau je..my point is nak selamat ikut undang2 jalan raya..jgn diperlekehkan undang2...aku belum sempat tanya ustaz2 ni..kalau langgar undang2 jalan raya ni berdosa tak..?kalau pada pendapat aku yg tak berapa byk ilmu ni aku rasa berdosa..tapi tak tau la dosa besar ke dosa kecik..coz kita membahayakan nyawa org lain...tu belum kira kalau jadi kemalangan maut..dah kira kes bunuh dah tu..walau pun tak sengaja..membunuh tanpa niat...masuk mahkamah susah gak la....

Apa pun semoaga aku dan korang semua selamat sampai ke destinasi yg dituju..Selamat Hari Raya Aidilfitri..Maaf Zahir Batin...
ada masa datang la lepak kat blog aku ni..aku ni baru je nak start blogging..memandangkan byk masa aku depan pc..apa yang kurang sila tunjuk ajar :)





2 comments: