Sunday, September 26, 2010

Kasihku

Kasihku,
Dalam perjalanan hidup aku sebelum aku bertemu dengan mu
telah banyak kelalaian dan kealpaan yang telah aku lalui
telah banyak nikmat yang datang padaku tanpa aku syukuri
telah banyak dosa yang telah aku lakukan tanpa aku sedari
walau dosa dalam sedar tidak aku kesali
telah banyak masa yang telah diberikan padaku berlalu pergi
telah banyak aku menelan nikmat tanpa aku ketahui
tanpa aku mengingati Yang Maha Pencipta...

Kasihku,
Walau aku tahu akan hakikat manusia itu tidak terlepas dari melakukan dosa
namun aku mahu kita berusaha untuk mengelakkan sedaya mampu
kerana baru sekarang aku benar-benar memahami hakikat
yang "hidup ini hanyalah sementara dan akhirat kekal abadi"
sesungguhnya mati itu benar,seksa kubur itu benar,syurga dan neraka itu benar
walau kita beriman dengan hakikat ini namun kebanyakkan kita alpa dan terleka
dengan keindahan fatamorgana

Kasihku,
InsyaAllah kita akan dihalalkan tidak lama lagi,
mengapa kita mahu melakukan yang haram
walau perbuatan itu kecil di mata kita tetap juga akan di hitung di hari pembalasan
kita mengharapkan keredhanNya tapi kita melakukan kemurkaanNya
kita mengharapkan belas kasihanNya namun kita melupakanNya
sama-samalah kita berdoa agar perhubungan ini diberkati
dan berakhir dengan kebahagiaan di dunia dan akhirat














14 comments:

  1. ececeh.

    wahhh. semoga jodoh berpanjangan. :))

    ReplyDelete
  2. NARDtheNERD : InsyaAllah...tapi tulisan atas ni tak de kena mengena la hehehe saje2 je tulis...tak tau nak post apa :)

    ReplyDelete
  3. best ni..karang sendiri ke? :)

    ReplyDelete
  4. Sue :terima kasih(Alhamdulillah) tadi je tiba2 idea datang :)

    ReplyDelete
  5. Hazwan Arif : terima kasih sahabat...semoga hazwan juga berbahagia hingga ke akhir hayat..amin :)

    ReplyDelete
  6. salam ziarah..
    susunan kata yG baik, luahan rasa yG berkesan..
    sem0ga sama2 mendapat manfaat..
    InsyaAllah

    ReplyDelete
  7. huhu... halal tak lama lagi? bagus2.. tunggu berita nih..

    ReplyDelete
  8. amira : InsyaAllah..doa untuk awak jugak..

    ReplyDelete
  9. faizz: mari sama2 kita tafsirkan :) thanks 4 d comment :)

    ReplyDelete
  10. no worries...KASIHKU tu akan tunggu diri awak :)

    ReplyDelete