Tuesday, September 21, 2010

Delete :(

Salam semua..aku terpaksa buat entry pendek pada awal pagi yang mulia ini...aku nak inform yang aku terpaksa delete 'Mr Linky'(application yang boleh direct link gi kat blog korang) sebab ada dua tiga blog yg disahkan mengidap penyakit 'Malware'...it's ok maybe korang pun tak sedar akan kewujudan virus tu kat blog korang..jgn risau aku tak marah pun :) cuma, atas nasihat "kak yong" (salah sorang bloger) so aku delete la every link yg boleh menghubung kan aku ke site yang ada 'Malware' ni...aku ni org yang tak tahu sgt bab2 IT ni so aku ikut je pandangan orang yang lebih pandai dari aku...bak kata orang pasir puteh(kelate) "prevention is better than cure"..tul tak :)

Ini nasihat 'kak yong' kat aku...kak yong cakap
"kalo dah detect blog tu ada malware better jangan masuk..kalau kenal tuan punya blog..email la or ym bagitau..link yang ada perlu di remove"

Thanks kak yong..walau pun kak yong tak sedar akan kewujudan nama kakyong dalam entry ni..sebagai menghargai nasihat dan tunjuk ajar..ini dia link ke blog kak yong ---> http://www.kakyong.com/

baru je tadi aku delete blog list..aku terpaksa coz tak nak amik risiko..nanti bila keadaan dah reda aku letak balik kay...adooiiii mana datang la malware ni..kalau yg datang tupperware free ke software free ke best gak :)


9 comments:

  1. dashboard blog ezan semalam pown kena malware, tak leh bukak T__T tapi lepas dah buang semua, baru lah ok :)

    ReplyDelete
  2. Same here.. sampai hr ni ada geng yg kasik tau kekadang boleh masuk, kekadang tak.. susut la produktiviti...

    ReplyDelete
  3. bobo : itu la pasal..frust gak kena buang aplication tu..tapi tak pe..ini la duggaan kan?sama2 kita bersabar...ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  4. MHps : tak pe..susut sikit tak pe..nanti kita kasik up kaw-kaw..oraite?..

    ReplyDelete
  5. kdg2 teknologi tu menyusahkan...
    *menyampuk jap...=p

    ReplyDelete
  6. bnyak lak blog kne malware nie..
    naseb bek ada pakar2 it

    ReplyDelete
  7. shark : itu la pasal...ada gak yg tak perasan blog diorg ada malware..susah nak cari makan mcm ni :)

    ReplyDelete